مدیریت پروژه از دیدگاه کلان را میتوان به دو سطح استراتژیک و اجرایی تقسیم بندی کرد
مدیریت پروژه در سطح اجرایی به حوزه های مدیریت هزینه، کیفیت و منابع انسانی میپردازد
مدیریت پروژه در سطح استراتژیک برنامه ریزی ها، مطالعات و تصمیمات راهبردی در ارتباط با پروژه را شامل می شود که شامل دسته بندی زیر است:
• مطالعات اماکن سنجی پروژه
• ساختار سازمان پروژه
• شیوه تامین منابع مالی پروژه
• مدیریت پیمان پروژه
• مدیریت ریسک پروژه
در واقع مدیریت استراتژیک پروژه فرایندی است که طی آن توجیه و یا عدم توجیه پروژه در بستر زمان مشخص می شود و بر اساس ویژگی های سازمان( نقاط ضعف و قوت) و شرایط محیطی(فرصت ها و تهدید ها)، خط مشی ها و جهت گیری های کلان و یکپارچه پروژه تعیین شده ، مسیر دست یابی به اهداف پروژه ترسیم می شود و تصمیمات چند بعدی اتخاذ می گردد.