خدمات فنی و مهندسی و آموزشی

آموزش،انتقال تجربیات،تبادل نظرات و فایل های آموزشی

خدمات فنی و مهندسی و آموزشی

آموزش،انتقال تجربیات،تبادل نظرات و فایل های آموزشی

در این وبلاگ هدف آموزش ، انتقال تجربیات ، تبادل نظرات و فایل های آموزشی بین مهندسین محترم جهت اعتلای جامعه مهندسین محترم میباشد .
بنده در آدرس زیر حضوراً در خدمت دوستان میباشم .

آدرس دفتر فنی و مهندسی نوین طرح
تبریز - خیابان امام خمینی - جنب پارکینگ طبقاتی تربیت - بازار بزرگ تربیت - طبقه زیرزمین - پلاک 7/2
تلفن : 04135565996 - 09363290410
تلگرام NovinTarh2015@
سروش ali.rahimi.97@
اینستاگرام NovinTarh2015@

یکی از مشکلات عمده ای که اکثرا کاربران ایرانی نرم افزار اتوکد با آن روبرو هستند عدم پرینت صحیح فونت و نوشته های فارسی است بصورتیکه در صفحه نمایش اتوکد بصورت صحیح نمایش داده شده اما در پرینت اینطور نیست و اما راهکارها :

1. پیشنهاد اول من اینه که اگر تازه شروع به نوشتن میکنید برای سهولت و عدم اتلاف وقت و گرفتاری های بعدی

حتما از فارسی نویس های اتوکد برای نوشتن استفاده کنید تا با خیال راحت فایل برای مرحله پرینت یا پلات آماده باشد

2.حال اگر شما فایل آماده ای دارید که نوشته های آن با فونت های فارسی Text اتوکد نوشته شده و مشکل پرینت مذکور را مشاهده میکنید بصورت زیر عمل نمایید :

تذکر : مشکل پرینت نشدن فونت های فارسی تکست اتوکد در پرینترها و پلاترهای مختلف متغیر است یعنی در برخی دستگاه ها بروز میکند و در برخی این مشکل وجود ندارد.

-در پنجره پلات بعد از انتخاب نام دستگاه پرینتر یا پلاتر با انتخاب منوی Properties وارد پنجره زیر میشویم.

Plot01

Plot02

- در پنجره بالا روی منوی Graphics رفته آن را باز کرده و از منوی True Type Texe حالت as Text را انتخاب میکنیم و سپس ok را زده پنجره را میبندیم.

3- بعد از تنظیمات گفته شده در 50٪ موارد مشکل رفع میشود .

تذکر: پیشنهاد میشود بعد از تنظیمات گفته شده فایل خود را در ابعاد مورد نظرتان به PDF تبدیل نموده و برای پرینت ببرید که دیگر مشکل مذکور را نداشته باشید.

-برای اینکار کافی است بجای نام پرینتر یا پلاتر در پنجره پلات گزینه Adobe PDF یا DWG To PDF را انتخاب کنید و بعد از انجام کلیه تنظیمات پلات و انتخاب گزینه OK (البته حتما قبل از زدن OK پیش پرینت فایل را از منوی Preview مشاهده کنید و در صورت تایید تمام موارد و عدم نیاز به اصلاح اقدام به زدن گزینه OK نمایید)بجای پرینت فایل به شما فایل Pdf آماده برای چاپ را میدهد که دیگر این فایل در هر دستگاهی بازشود غیرقابل تغییر است بنابراین به سادگی با تنظیمات انجام شده توسط شما فایل همانند فایل های نوشتاری چاپ خواهد شد .

4- اگر با تنظیم فوق (شماره 2) مشکل رفع نشد در مواردی دیده شده که ایراد از فایل بوده البته علتش مشخص نیست اما شما یه فایل جدید باز کرده و تمام محتویات فایل خود را به آن منتقل کنید و بعد مجددا مراحل گفته شده را پیگیری کنید.

5- اگر با هیچکدوم از موارد فوق حل نشد در 80 الی 90 درصد موارد باید دوباره تایپ کنید و بهتر است کاتب را برای تایپ انتخاب نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی