خدمات فنی و مهندسی و آموزشی

آموزش،انتقال تجربیات،تبادل نظرات و فایل های آموزشی

خدمات فنی و مهندسی و آموزشی

آموزش،انتقال تجربیات،تبادل نظرات و فایل های آموزشی

در این وبلاگ هدف آموزش ، انتقال تجربیات ، تبادل نظرات و فایل های آموزشی بین مهندسین محترم جهت اعتلای جامعه مهندسین محترم میباشد .
بنده در آدرس زیر حضوراً در خدمت دوستان میباشم .

آدرس دفتر فنی و مهندسی نوین طرح
تبریز - خیابان امام خمینی - جنب پارکینگ طبقاتی تربیت - بازار بزرگ تربیت - طبقه زیرزمین - پلاک 7/2
تلفن : 04135565996 - 09363290410
تلگرام NovinTarh2015@
سروش ali.rahimi.97@
اینستاگرام NovinTarh2015@

عکس گرافیکی زیبا از ایران

تصویری که در بالا ملاحظه می‌کنید، کاری زیبا از یک گرافیست یا فتوشاپ‌کار روسی برای تزئین دسکتاپ کامپیوتر است ولی برخی افراد به اشتباه این تصویر را به جدیدترین تصویر ماهواره‌های ناسا از ایران تعبیر کرده‌اند.
ماهواره‌ها وقتی عکس می‌گیرند که دقیقا بالای سوژه قرار داشته باشند. تصاویر ماهواره‌ای به این دلیل به‌صورت عمودی گرفته می‌شوند که به خاطر کمترین فاصله بین سوژه و دوربین، بیشترین جزئیات ممکن ثبت شوند. البته فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی این امکان را دارند که به‌صورت مایل از سوژه‌های مختلف عکاسی کنند که نمونه‌ای از این تصاویر را که به هنگام عبور بر فراز خلیج فارس گرفته شده٬ در اینجا می‌توانید ملاحظه کنید.

اما تصویری که در اینجا ملاحظه می‌کنید، از ترکیب چند تصویر نرم‌افزاری و یک تصویر ماهواره‌ای دست‌کاری‌شده بدست آمده است. تصویر ناهمواری‌های سطح زمین با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز سطح زمین (مانند Google Earth یا NASA world Wind) استخراج شده و همان‌طور که در نگاه اول هم بیننده متوجه آن می‌شود، نسبت‌های طول، عرض و ارتفاع در آن رعایت نشده است. برای مثال، بیشترین ارتفاع قله کوه‌ها در پهنه ایران بیش از ۵۷۰۰ متر نیست (۵.۷ کیلومتر) و این مقدار در مقایسه با ابعاد کشور ایران که از مرتبه ۱۰۰۰ کیلومتر است به نیم‌درصد هم نمی‌رسد، اما به‌وضوح می‌بینید که چنین نسبتی در تصویر دیده نمی‌شود. این موضوع در یکی از مشهورترین تصاویر ماهواره‌ای ایران بهتر دیده می‌شود.

در مقایسه با ابعاد زمین، بالاترین قله‌ها و ژرف‌ترین دره‌ها بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسند به‌طوری‌که با دقت بسیار خوبی می‌توان آنها را به برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های پوست پرتقال در مقایسه با اندازه یک پرتقال تشبیه کرد.

تصویر ماهواره‌ای استفاده‌شده برای خلق این تصویر نیز تصویر جهان در شب است که آن هم به‌طور عمودی گرفته شده و دست‌کاری کامپیوتری برای خلق تصویری مایل از دقت آن کاسته است.


  • ۹۴/۰۹/۰۹
  • علیرضا رحیمی

ایران

عکس گرافیکی زیبا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی